|
Дата розміщення: 11.03.2020
XI Звіт керівництва (звіт про управління)
Вірогідні перспективи подальшого розвитку емітента |
Звiтний 2019 рiк вiдзначався роботою в складних економiчних умовах. Керiвництво Товариства, незважаючи на значну конкуренцiю на ринку товарiв та послуг, затримку з оплатою за наданi замовникам послуги, провело велику роботу по виконанню доведених завдань. За пiдсумками фiнансового року Товариство отримало збиток Протягом звiтного року Товариство здiйснювало заходи по недопущенню виникнення заборгованостi по заробiтнiй платi та по сплатi податкiв. |
Інформація про розвиток емітента |
Товариство за наявностi фiнансової скрути торгiвлею не займається, а лише надає послуги по зберiганню мiнеральних добрив, транспортному обробленню вантажу та перевезенням його. Розширення або реконструкцiя Товариством на найближчий перiод не передбаченi. |
Інформація про укладення деривативів або вчинення правочинів щодо похідних цінних паперів емітентом, якщо це
впливає на оцінку його активів, зобов'язань, фінансового стану і доходів або витрат емітента
|
Укладення деривативiв або вчинення правочинiв щодо похiдних цiнних паперiв у звiтному роцi не було |
Зокрема інформація про завдання та політику емітента щодо управління фінансовими ризиками, у тому числі
політику щодо страхування кожного основного виду прогнозованої операції, для якої використовуються операції
хеджування
|
З часу свого виникнення пiдприємницька дiяльнiсть завжди зазнає впливу дiї рiзних факторiв або, так званих, - ризикiв. Нинi без ризикової пiдприємницької дiяльностi не iснує. Хеджування - дiяльнiсть, яка спрямована на створення захисту вiд можливих втрат у майбутньому, тобто це дiї Товариства з мiнiмiзацiї цiнових ризикiв. Полiтика ПРАТ "ТУЛЬЧИНМIЖРАЙАГРОТЕХСЕРВIС" щодо управлiння ризиками має першочергове значення для ведення бiзнесу Товариства i є важливим елементом її дiяльностi. Полiтика управлiння ризиками сконцентрована на непередбачуваностi фiнансових ринкiв i нацiлена на мiнiмiзацiю потенцiйного негативного впливу на фiнансовi показники Товариства. Оперативний i юридичний контроль ПРАТ "ТУЛЬЧИНМIЖРАЙАГРОТЕХСЕРВIС" має на метi забезпечувати належне функцiонування внутрiшньої полiтики та процедур з метою мiнiмiзацiї операцiйних i юридичних ризикiв. Керiвництво Товариства визнає, що дiяльнiсть Товариства пов'язана з фiнансовими ризиками i вартiсть чистих активiв у нестабiльному ринковому середовищi може суттєво змiнитись унаслiдок впливу суб'єктивних чинникiв та об'єктивних чинникiв, вiрогiднiсть i напрямок впливу яких заздалегiдь точно передбачити неможливо. До таких фiнансових ризикiв ПРАТ "ТУЛЬЧИНМIЖРАЙАГРОТЕХСЕРВIС" вiднесено кредитний ризик, ринковий ризик та ризик лiквiдностi. Полiтика з управлiння ризиками ПРАТ "ТУЛЬЧИНМIЖРАЙАГРОТЕХСЕРВIС" орiєнтована на визначення, аналiз i управлiння ризиками, з якими стикається Товариство, на встановлення контролю за ризиками, а також постiйний монiторинг за рiвнем ризикiв, дотриманням встановлених обмежень та полiтики управлiння ризиками. Управлiння ризиками керiвництвом Товариства здiйснюється на основi розумiння причин виникнення ризику, кiлькiсної оцiнки його можливого впливу на вартiсть Аудитором пiдтверджується, що система внутрiшнього контролю визначає всi внутрiшнi правила та процедури контролю, запровадженi керiвництвом пiдприємства для досягнення поставленої мети - забезпечення (в межах можливого) стабiльного i ефективного функцiонування пiдприємства, дотримання внутрiшньогосподарської полiтики, збереження та рацiональне використання активiв пiдприємства, запобiгання та викриття фальсифiкацiй, помилок, точнiсть i повнота бухгалтерських записiв, своєчасна пiдготовка надiйної фiнансової iнформацiї. При формуваннi ефективної системи внутрiшнього контролю адмiнiстрацiя суб'єкта господарювання повинна забезпечити: надiйну iнформацiю, яка необхiдна для успiшного керiвництва дiяльнiстю суб'єкта господарювання; збереження активiв i документiв - уникнення фактiв крадiжок, псування та нецiльового використання майна, знищення i розголошення iнформацiї (в тому числi тiєї, що мiститься в облiкових регiстрах, комп'ютерних базах даних); ефективнiсть господарської дiяльностi - виключення шляхом контрольних процедур дублювання, невиробничих витрат, нерацiонального використання всiх видiв ресурсiв; оптимiзацiя податкових платежiв, змiцнення розрахункової дисциплiни; вiдповiднiсть визначеним облiковим принципам - обов'язкове виконання працiвниками встановлених на пiдприємствi iнструкцiй i правил, а також вимог нормативних документiв; надiйну систему бухгалтерського облiку. Система внутрiшнього контролю ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" включає три основнi елементи: середовище контролю, систему бухгалтерського облiку та незалежнi процедури перевiрки. На ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" система внутрiшнього контролю реалiзована шляхом: контролю бухгалтерського фiнансового облiку (iнвентаризацiя i документацiя, рахунки i подвiйний запис); бухгалтерського управлiнського облiку (розподiл обов'язкiв, нормування витрат); аудиту, контролю, ревiзiї (перевiрка документiв, перевiрка вiрностi арифметичних розрахункiв, перевiрка дотримання правил облiку окремих господарських операцiй, iнвентаризацiя, усне опитування персоналу, пiдтвердження i простежування). Вiдповiдального працiвника з внутрiшнього контролю в акцiонерному товариствi не призначено Аудитором дослiджено документи за проведенi заходи ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" щодо органiзацiї системи управлiння ризиками емiтента, а саме: накази та розпорядження управлiнського персоналу щодо управлiння ризиками. Полiтика ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" щодо управлiння ризиками має першочергове значення для ведення бiзнесу Товариства i є важливим елементом її дiяльностi. Полiтика управлiння ризиками сконцентрована на непередбачуваностi фiнансових ринкiв i нацiлена на мiнiмiзацiю потенцiйного негативного впливу на фiнансовi показники Товариства. Оперативний i юридичний контроль ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" має на метi забезпечувати належне функцiонування внутрiшньої полiтики та процедур з метою мiнiмiзацiї операцiйних i юридичних ризикiв. Керiвництво Товариства визнає, що дiяльнiсть Товариства пов'язана з фiнансовими ризиками i вартiсть чистих активiв у нестабiльному ринковому середовищi може суттєво змiнитись унаслiдок впливу суб'єктивних чинникiв та об'єктивних чинникiв, вiрогiднiсть i напрямок впливу яких заздалегiдь точно передбачити неможливо. До таких фiнансових ризикiв ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" вiднесено ринковий ризик та ризик лiквiдностi. Полiтика з управлiння ризиками ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" орiєнтована на визначення, аналiз i управлiння ризиками, з якими стикається Товариство, на встановлення контролю за ризиками, а також постiйний монiторинг за рiвнем ризикiв, дотриманням встановлених обмежень та полiтики управлiння ризиками. Управлiння ризиками керiвництвом Товариства здiйснюється на основi розумiння причин виникнення ризику, кiлькiсної оцiнки його можливого впливу на вартiсть чистих активiв та застосування iнструментарiю щодо його пом'якшення. Система управлiння ризиками у 2019 роцi ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" розкрита у внутрiшнiх положеннях ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс". |
Зокрема інформація про схильність емітента до цінових ризиків, кредитного ризику, ризику ліквідності та/або
ризику грошових потоків
|
Фiнансовi iнструменти Товариства включають грошовi кошти та їх еквiваленти, торгову та iншу дебiторську заборгованiсть, торгову та iншу кредиторську заборгованiсть. Основнi ризики, властивi фiнансовим iнструментам, включають: ринковий ризик, ризик лiквiдностi та кредитний ризик. Ринковий та валютний ризики Товариства вiдносно змiни обмiнних курсiв iноземної валюти не складає суттєвого впливу на дiяльнiсть Товариства. Ризик лiквiдностi являє собою ризик того, що Товариство не зможе погасити свої зобов'язання на момент їх погашення. Товариство проводить аналiз строкiв виникнення активiв i погашення зобов'язань i планує свою лiквiднiсть у залежностi вiд очiкуваних строкiв погашення вiдповiдних фiнансових iнструментiв. Потреби Товариства в обiгових коштах задовольняються за рахунок надходження грошових коштiв вiд операцiйної дiяльностi. Товариство не залучає кредитнi ресурси. Надходжень вiд операцiйної дiяльностi достатньо для своєчасного погашення зобов'язань. Кредитний ризик полягає у тому, що Товариство понесе фiнансовi збитки у випадку, якщо контрагенти не виконують свої зобов'язання за фiнансовим iнструментом або клiєнтським договором. Фiнансовi iнструменти, якi потенцiйно наражають Товариство на iстотну концентрацiю кредитного ризику, переважно включають грошовi кошти та їх еквiваленти, а також торгову дебiторську заборгованiсть. Товариство здiйснює торговi операцiї тiльки з перевiреними i кредитоспроможними клiєнтами. Полiтика Товариства полягає в тому, що можливiсть надання кредиту клiєнтам, якi бажають спiвпрацювати на кредитних умовах, у кожному конкретному випадку аналiзується i пiдлягає формальному затвердженню. Окрiм того, проводиться додаткова процедура монiторингу фiнансової iнформацiї про клiєнтiв. |
Посилання на власний кодекс корпоративного управління, яким керується емітент |
В своїй роботi Товариство керується нормами Законiв України "Про акцiонернi товариства", "Про цiннi папери та фондовий ринок", iншi нормативнi документи, Статутом, затвердженим Загальними зборами акцiонерiв вiд 16.04.2016 року, внутрiшнiми положеннями: "Про Загальнi збори акцiонерiв", "Про Наглядову раду", "Про ревiзора", "Про виконавчий орган", "Про виплату дивiдендiв". Установчi документи та внутрiшнi Положення розмiщенi на власному сайтi Товариства http://www.00902228.pat.ua. Власний кодекс корпоративного управлiння Товариством не затверджувався i не використовується. |
Посилання на кодекс корпоративного управління фондової біржі, об'єднання юридичних осіб або інший кодекс
корпоративного управління, який емітент добровільно вирішив застосовувати
|
Кодекс корпоративного управлiння фондової бiржi, об'єднання юридичних осiб або iнших кодексiв корпоратвного управлiння Товариством не застосовується. |
Посилання на всю відповідну інформацію про практику корпоративного управління, застосовувану понад визначені
законодавством вимоги
|
Практики корпоративного управлiння застосованої понад визначенi законодавством вимоги немає, так як в своїй роботi Товариство не керується кодексом корпоративного управлiння. |
У разі якщо емітент відхиляється від положень кодексу корпоративного управління, зазначеного в абзацах
другому або третьому пункту 1 цієї частини, надайте пояснення, від яких частин кодексу корпоративного
управління такий емітент відхиляється і причини таких відхилень. У разі якщо емітент прийняв рішення не
застосовувати деякі положення кодексу корпоративного управління, зазначеного в абзацах другому або третьому
пункту 1 цієї частини, обґрунтуйте причини таких дій
|
Вiдхилень вiд положень корпоративного управлiння немає, так як в своїй роботi Товариство не керується кодексом корпоративного управлiння. |
Інформація про наглядову раду та виконавчий орган емітента |
немає |
Порядок призначення та звільнення посадових осіб емітента. Інформація про будь-які винагороди або
компенсації, які мають бути виплачені посадовим особам емітента в разі їх звільнення
|
До посадових осiб Товариства вiдповiдно до Статуту (п.9.1) належать: голова та члени Наглядової ради, директор, Ревiзор. Iншого органу управлiння Товариство не утворювало i утворення iншого органу Статутом Товариства не передбачено. Директор (п.9.4. Статуту) призначається рiшенням Наглядової Ради на невизначений термiн i здiйснює управлiння поточною дiяльнiстю Товариства. Звiльнення директора вiдбувається за рiшенням Наглядової ради. Члени Наглядової Ради Товариства (п.9.3.6 Статуту) обираються Загальними зборами акцiонерiв. До складу Наглядової ради обираються акцiонери або особи, якi представляють їхнi iнтереси. Обрання членiв Наглядової Ради здiйснюється шляхом кумулятивного голосування. Наглядова рада може бути вiдкликана достроково або переобрана пiсля закiнчення строку, на який вона обиралась, виключно Загальними зборами акцiонерiв Товариства. За Статутом Товариства (п.9.3.14 Статуту) без рiшення Загальних зборiв повноваження члена Наглядової ради припиняються: - за його бажанням за умови письмового повiдомлення про це Товариства за два тижнi; - в разi неможливостi виконання обов'язкiв члена Наглядової ради за станом здоров'я; - в разi набрання законної сили вироком чи рiшенням суду, яким його засуджено до покарання, що виключає можливiсть виконання обов'язкiв члена Наглядової ради; - в разi смертi, визнання його недiєздатним, обмежено дiєздатним, безвiсно вiдсутнiм, померлим; - у разi отримання акцiонерним Товариством письмового повiдомлення про замiну члена Наглядової ради, який є представником акцiонера. Голова Наглядової Ради Товариства обирається членами Наглядової Ради з їх числа простою бiльшiстю голосiв вiд кiлькiсного складу Наглядової Ради. Наглядова Рада має право в будь-який час переобрати голову Наглядової Ради. Ревiзор Товариства (п.9.5 Статуту) обираються Загальними зборами акцiонерiв Товариства. Ревiзор може бути вiдкликаний достроково або переобраний пiсля закiнчення строку, на який вiн обирався, виключно Загальними зборами акцiонерiв Товариства. |
Повноваження посадових осіб емітента |
Наглядова Рада є органом, що здiйснює захист прав акцiонерiв Товариства, i в межах компетенцiї, визначеної Статутом (п.п. 9.3.2 - 9.3.3) i Положенням про Наглядову Раду, контролює та регулює дiяльнiсть Директора. До повноважень Наглядової ради Товариства за Законом України "Про акцiонернi товариства", Статутом та Положенням "Про Наглядову раду" належить: прийняття рiшення про проведення та пiдготовка Загальних зборiв акцiонерiв (рiчних та позачергових), затвердження внутрiшнiх положень, якими регулюється дiяльнiсть товариства, крiм тих, що вiднесенi до виключної компетенцiї Загальних зборiв, прийняття рiшення про продаж ранiше викуплених товариством акцiй, обрання та припинення повноважень директора та затвердження умов контракту з ним, затвердження ринкової вартостi майна, обрання аудитора та визначення умов договору, що укладатиметься з ним, визначення дати складення перелiку осiб, якi мають право на отримання дивiдендiв, порядку та строкiв виплати дивiдендiв, вирiшення iнших питань, що належать до виключної компетенцiї Наглядової ради згiдно iз Статутом Товариства та чинним законодавством. Порядок роботи, виплати винагороди та вiдповiдальнiсть членiв Наглядової Ради визначається чинним законодавством, Статутом Товариства, Положенням про Наглядову Раду Товариства, а також договором, що укладається з кожним членом Наглядової ради, який затверджується рiшенням Загальних зборiв акцiонерiв. До компетенцiї Директора (п.п. 9.4.1 - 9.4.4 Статуту) належить вирiшення всiх питань, пов'язаних з керiвництвом поточною дiяльнiстю Товариства, крiм питань, що належать до виключної компетенцiї Загальних зборiв та Наглядової Ради. Директор пiдзвiтний Загальним зборам i Наглядовiй Радi, органiзовує виконання їх рiшень. Директор дiє вiд iменi акцiонерного Товариства у межах, встановлених Статутом Товариства i законом. Директор на вимогу державних органiв, посадових осiб та акцiонерiв Товариства зобов'язаний надати можливiсть ознайомитися з iнформацiєю про дiяльнiсть Товариства в межах, встановлених законом, Статутом та внутрiшнiми Положеннями Товариства. Права та обов'язки Ревiзора визначаються чинним законодавством, Статутом (п.п.9.5.2 - 9.5.5) та Положенням про Ревiзора. Ревiзор проводить перевiрку фiнансово-господарської дiяльностi Товариства за результатами фiнансового року. За пiдсумками перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi Товариства за результатами фiнансового року Ревiзор готує висновок, в якому мiститься iнформацiя про: пiдтвердження достовiрностi та повноти даних фiнансової звiтностi за вiдповiдний перiод; факти порушення законодавства пiд час провадження фiнансово-господарської дiяльностi, а також встановленого порядку ведення бухгалтерського облiку та подання звiтностi. До виключної компетенцiї Наглядової Ради належить: 1) затвердження в межах своєї компетенцiї положень, якими регулюються питання, пов'язанi з дiяльнiстю Товариства; 2) пiдготовка порядку денного загальних зборiв, прийняття рiшення про дату їх проведення та про включення пропозицiй до порядку денного, крiм скликання акцiонерами позачергових загальних зборiв; 3) прийняття рiшення про проведення чергових або позачергових загальних зборiв вiдповiдно до статуту Товариства та у випадках, встановлених Законом України "Про акцiонернi Товариства"; 4) прийняття рiшення про продаж ранiше викуплених Товариством акцiй; 5) прийняття рiшення про розмiщення Товариством iнших цiнних паперiв, крiм акцiй; 6) прийняття рiшення про викуп розмiщених Товариством iнших, крiм акцiй, цiнних паперiв; 7) затвердження ринкової вартостi майна у випадках, передбачених Законом України "Про акцiонернi Товариства"; 8) обрання та припинення повноважень Директора Товариства; 9) затвердження умов контракту, з Директором, встановлення розмiру його винагороди; 10) прийняття рiшення про вiдсторонення Директора вiд здiйснення повноважень та обрання особи, яка здiйснюватиме його повноваження; 11) обрання та припинення повноважень голови i членiв iнших органiв Товариства; 12) обрання реєстрацiйної комiсiї, за винятком випадкiв, встановлених Законом України "Про акцiонернi Товариства"; 13) обрання аудитора Товариства та визначення умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розмiру оплати його послуг; 14) визначення дати складення перелiку осiб, якi мають право на отримання дивiдендiв, порядку та строкiв виплати дивiдендiв у межах граничного строку, визначеного частиною другою статтi 30 Закону України "Про акцiонернi Товариства"; 15) визначення дати складення перелiку акцiонерiв, якi мають бути повiдомленi про проведення загальних зборiв вiдповiдно до частини першої статтi 35 Закону України "Про акцiонернi Товариства"; та мають право на участь у загальних зборах вiдповiдно до статтi 34 Закону України "Про акцiонернi Товариства"; 16) вирiшення питань про участь Товариства у промислово-фiнансових групах та iнших об'єднаннях, про заснування iнших юридичних осiб; 17) вирiшення питань, вiднесених до компетенцiї Наглядової ради роздiлом XVI Закону України "Про акцiонернi Товариства", у разi злиття, приєднання, подiлу, видiлу або перетворення Товариства; 18) прийняття рiшення про вчинення значних правочинiв у випадках, передбачених частиною першою статтi 70 Закону України "Про акцiонернi Товариства"; 19) визначення ймовiрностi визнання Товариства неплатоспроможним внаслiдок прийняття ним на себе зобов'язань або їх виконання, у тому числi внаслiдок виплати дивiдендiв або викупу акцiй; 20) прийняття рiшення про обрання оцiнювача майна Товариства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розмiру оплати його послуг; 21) прийняття рiшення про обрання (замiну) депозитарної установи, яка надає акцiонерному товариству додатковi послуги, затвердження умов договору, що укладатиметься з нею, встановлення розмiру оплати її послуг; 22) надсилання пропозицiї акцiонерам про придбання належних їм простих акцiй особою, яка придбала контрольний пакет акцiй, вiдповiдно до статтi 65 Закону України "Про акцiонернi Товариства"; 23) вирiшення iнших питань, що належать до виключної компетенцiї Наглядової ради згiдно iз статутом Товариства. Питання, що належать до виключної компетенцiї Наглядової Ради акцiонерного Товариства, не можуть вирiшуватися iншими органами Товариства. Наглядова Рада: ·звiтує перед загальними зборами Товариства; ·визначає основнi напрямки дiяльностi Товариства, а також ухвалює стратегiю для їх досягнення; ·забезпечує послiдовнiсть дiяльностi Товариства згiдно iз визначеною стратегiєю та здiйснює постiйну перевiрку її ефективностi; ·визначає способи управлiння Товариством; ·здiйснює контроль за фiнансово-господарською дiяльнiстю Товариства, у тому числi, забезпечує цiлiснiсть та ефективнiсть iснуючих в Товариствi систем облiку та контролю, перевiряє достовiрнiсть рiчної та квартальної фiнансової звiтностi; ·забезпечує реалiзацiю та захист прав акцiонерiв; ·контролює дiї Директора Товариства по виконанню рiшень Загальних зборiв акцiонерiв та Наглядової Ради, здiйснює контроль за належним виконанням Директором своїх обов'язкiв та регулярно оцiнює результати його дiяльностi; ·укладає контракт з Директором, затверджує умови оплати працi посадових осiб Товариства, його фiлiй та представництв, крiм членiв Наглядової ради; ·виносить рiшення про притягнення до майнової вiдповiдальностi посадових осiб Товариства (крiм членiв Наглядової Ради); ·визначає органiзацiйну структуру Товариства; ·затверджує внутрiшнi нормативнi акти та змiни до них, що є обов'язковими для акцiонерiв, а також погоджує за поданням Директора iншi внутрiшнi нормативнi акти Товариства; ·затверджує за поданням Директора питання про надiлення фiлiй i представництв майном та коштами, визначає розмiр i склад майна та коштiв, що передаються, та затверджує порядок та строки їх передачi; ·приймає рiшення про участь в iнших господарських Товариствах, об'єднаннях, асоцiацiях, визначає розмiр внеску до статутних капiталiв цих Товариств, об'єднань, асоцiацiй, склад майна та коштiв, що передаються до них, в рахунок оплати акцiй (часток, паїв), ·надає Директору Товариства повноваження щодо участi в установчих зборах цих Товариств, об'єднань, асоцiацiй та на пiдписання вiдповiдних установчих документiв; ·надає письмове погодження на укладання Директором Товариства угод про вiдчуження, заставу, оренду нерухомого майна та основних засобiв Товариства, незалежно вiд вартостi нерухомого майна чи основних засобiв, а також на укладання кредитних договорiв незалежно вiд суми кредиту i вартостi майна, що має бути передане в заставу для забезпечення повернення кредиту; ·розглядає та затверджує звiти, якi подають Директор та Ревiзор; ·контролює дiї Директора щодо управлiння Товариством, реалiзацiї iнвестицiйної, технiчної та цiнової полiтики, додержання номенклатури товарiв i послуг; ·приймає рiшення про проведення ревiзiї та аудиторських перевiрок фiнансово-господарської дiяльностi Товариства, залучення експертiв для аналiзу окремих питань дiяльностi Товариства; ·подає вищому органу Товариства пропозицiї з питань дiяльностi Товариства; ·приймає рiшення про скликання чергових та позачергових зборiв акцiонерiв, вимагає вiд Директора скликання зборiв та контролює пiдготовку до їх проведення; ·розглядає заяви акцiонерiв з питань порушення їх прав i законних iнтересiв посадовими особами та працiвниками апарату управлiння Товариства i вживає заходiв щодо усунення порушень; ·скасовує рiшення Директора, якi прийнятi з перевищенням її повноважень. Виконавчий орган - Директор. Дiючий директор призначений рiшенням Наглядової ради вiд 26.04.2016 року на невизначений термiн до прийняття рiшення Наглядовою радою про припинення його повноважень. До компетенцiї Директора вiдносяться усi питання дiяльностi Товариства, окрiм тих, що згiдно з чинним законодавством та Статутом, або рiшенням Загальних зборiв Товариства вiднесенi до компетенцiї iншого органу Товариства. Директор за умови погодження своїх дiй з Наглядовою радою: ·вiд iменi Товариства укладає договори та iншi угоди (контракти), зокрема угоди купiвлi-продажу, пiдряду, страхування майна, перевезень, зберiгання, доручення, комiсiї, оренди тощо; ·приймає рiшення про одержання банкiвського кредиту, визначення умов кредитного договору та договору застави щодо порядку кредитування, вiдсоткової ставки, прав та обов'язкiв сторiн, передачу пiд заставу майна для забезпечення кредиту, пiдписання кредитного договору, договору застави та iнших документiв, пов'язаних з отриманням кредиту та оформленням застави; ·приймає рiшення по призначенню i звiльненню з посади головного бухгалтера, керiвникiв структурних пiдроздiлiв, по створенню iнших органiв, необхiдних для виконання функцiй Товариства; Директор: ·несе вiдповiдальнiсть за фiнансово-господарську дiяльнiсть Товариства в цiлому, а також по окремих напрямках; ·вправi без довiреностi дiяти вiд iменi Товариства, в тому числi представляти його iнтереси, вчиняти правочини вiд iменi Товариства, видавати накази та давати розпорядження, обов'язковi для виконання всiма працiвниками Товариства; ·веде справи у всiх судових установах за всiма правами, наданими законом позивачу, вiдповiдачу, третiй особi, в тому числi з правом повної або часткової вiдмови вiд позовних вимог, визнання позову, змiни предмету позову, укладення мирової угоди, оскарження рiшення суду; ·розпоряджається майном Товариства, включаючи фiнансовi кошти, згiдно з дiючим законодавством та цим Статутом; ·забезпечує виконання рiшень Загальних зборiв акцiонерiв та Наглядової Ради; ·представляє iнтереси Товариства на пiдприємствах, в органiзацiях, установах та вiдповiдних державних i громадських органах, як в Українi, так i за кордоном; ·вiдкриває рахунки в банках; ·органiзовує господарську, комерцiйну та iнвестицiйну дiяльнiсть Товариства, наймає працiвникiв Товариства; ·визначає та затверджує штатний розпис, посадовi оклади, тарифи та ставки працiвникiв Товариства, фiлiй та представництв; ·подає на затвердження Наглядовiй Радi проекти планiв роботи Товариства, а також звiти про їх виконання, здiйснює пiдготовку матерiалiв для розгляду Загальними зборами акцiонерiв; ·призначає та звiльняє з посади працiвникiв Товариства, встановлює посадовi оклади, заохочує працiвникiв, накладає дисциплiнарнi стягнення; ·забезпечує розробку, укладання та виконання колективного договору з трудовим колективом Товариства; ·розподiляє обов'язки мiж керiвним складом Товариства, керiвниками структурних пiдроздiлiв та визначає їх повноваження в забезпеченнi дiяльностi Товариства; ·вирiшує iншi питання дiяльностi Товариства згiдно з чинним законодавством. Контролюючий орган - Ревiзор Товариства, який обирається Загальними зборамиакцiонерiв термiном повноважент на три роки. Ревiзор має право вносити пропозицiї до порядку денного Загальних зборiв та вимагати скликання позачергових Загальних зборiв, а також бути присутнiми на Загальних зборах та брати участь в обговореннi питань порядку денного з правом дорадчого голосу. Ревiзор має право брати участь у засiданнях Наглядової Ради у випадках, передбачених чинним законодавством та внутрiшнiми Положеннями Товариства. Ревiзор проводить перевiрку фiнансово-господарської дiяльностi Товариства за результатами фiнансового року, за рiшенням Загальних зборiв або Наглядової Ради. За пiдсумками перевiрки фiнансово-господарської дiяльностi Товариства за результатами фiнансового року Ревiзор готує висновок, в якому мiститься iнформацiя про: ·пiдтвердження достовiрностi та повноти даних фiнансової звiтностi за вiдповiдний перiод; ·факти порушення законодавства пiд час провадження фiнансово-господарської дiяльностi, а також встановленого порядку ведення бухгалтерського облiку та подання звiтностi. |
Інформація аудитора щодо звіту про корпоративне управління |
Управлiнський персонал ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" в особi вiдповiдальних посадових осiб, несе вiдповiдальнiсть, зазначену вiдповiдно до вимог Мiжнародних стандартiв контролю якостi, аудиту, огляду, iншого надання впевненостi та супутнiх послуг, виданих Радою з Мiжнародних стандартiв аудиту та надання впевненостi (РМСАНВ) при виконаннi завдання з огляду: - за складання i достовiрне подання фiнансової звiтностi за 2019 рiк вiдповiдно до Закону України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi" вiд 16.07.1999 року № 996-XIV з наступними змiнами та доповненнями та вiдповiдно до обраної концептуальної основи - Нацiональних положень (стандартiв) бухгалтерського облiку; - за внутрiшнiй контроль, який управлiнський персонал визначає потрiбним для того, щоб забезпечити складання фiнансової звiтностi, що не мiстить суттєвих викривлень унаслiдок шахрайства або помилки; - за наявнiсть суттєвих невiдповiдностей мiж фiнансовою звiтнiстю, що пiдлягала огляду, та iншою iнформацiєю, що розкривається ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" та подається до НКЦПФР разом з фiнансовою звiтнiстю; - за невiдповiдне використання управлiнським персоналом припущення про безперервнiсть дiяльностi ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" на основi проведеного фiнансового аналiзу дiяльностi ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" у вiдповiдностi з вимогами Мiжнародних стандартiв контролю якостi, аудиту, огляду, iншого надання впевненостi та супутнiх послуг, виданих Радою з Мiжнародних стандартiв аудиту та надання впевненостi (РМСАНВ). Вiдповiдальна особа несе вiдповiдальнiсть також за: - початковi залишки на рахунках бухгалтерського облiку; - правомочнiсть (легiтимнiсть, законнiсть) здiйснюваних господарських операцiй та господарських фактiв; - доказовiсть, повноту та юридичну силу первинних облiкових документiв; - методологiю та органiзацiю бухгалтерського облiку; - управлiнськi рiшення, договiрне забезпечення та iншу адмiнiстративну документацiю. Пiдготовка фiнансової звiтностi вимагає вiд керiвництва ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" розрахункiв та припущень, що впливають на суми активiв та зобов'язань, вiдображених у фiнансовiй звiтностi, а також на суми доходiв та витрат, що вiдображаються у фiнансових звiтах протягом звiтного перiоду. Управлiнський персонал несе вiдповiдальнiсть щодо зобов'язання iз складання фiнансової звiтностi, зокрема вiдповiдальнiсть за складання фiнансової звiтностi до застосовної концептуальної основи фiнансової звiтностi вiдповiдно до Закону України "Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi", а також за внутрiшнiй контроль, необхiдний для складання фiнансової звiтностi, яка не мiстить суттєвих викривлень унаслiдок шахрайства або помилки. При складаннi фiнансової звiтностi управлiнський персонал несе вiдповiдальнiсть за оцiнку здатностi компанiї продовжувати свою дiяльнiсть на безперервнiй основi, розкриваючи, де це застосовано, питання, що стосуються безперервностi дiяльностi, та використовуючи припущення про безперервнiсть дiяльностi як основи для бухгалтерського облiку, крiм випадкiв, якщо управлiнський персонал або планує лiквiдувати компанiю чи припинити дiяльнiсть, або не має iнших реальних альтернатив цьому. Тi, кого надiлено найвищими повноваженнями, несуть вiдповiдальнiсть за нагляд за процесом фiнансового звiтування компанiї. Управлiнський персонал несе вiдповiдальнiсть за пiдготовку та достовiрне представлення iнформацiї з корпоративного управлiння у вiдповiдностi до нормативних актiв України. Вiдповiдальнiсть управлiнського персоналу охоплює: розробку, впровадження та використання внутрiшнього контролю стосовно пiдготовки та достовiрного представлення корпоративної iнформацiї, якi не мiстять суттєвих викривлень внаслiдок шахрайства або помилки; вибiр та застосування вiдповiдної корпоративної полiтики, а також методiв корпоративного управлiння, якi вiдповiдають обставинам. Управлiнський персонал несе вiдповiдальнiсть за наявнiсть суттєвих невiдповiдностей мiж iнформацiєю з корпоративного управлiння зазначеної у Звiтi про корпоративне управлiння, щодо якої проводиться цей огляд, та iншою iнформацiєю, що розкривається ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" та подається до НКЦПФР. Вiдповiдальна особа по Звiту з корпоративного управлiння несе вiдповiдальнiсть також за: - правомочнiсть (легiтимнiсть, законнiсть) здiйснюваних господарських операцiй та господарських фактiв щодо цього Звiту по якому проводився огляд; - доказовiсть, повноту та юридичну силу внутрiшнiх документiв, що є основою для складання Звiту з корпоративного управлiння та його огляду; - органiзацiю корпоративного управлiння з питань щодо яких проводився огляд; - управлiнськi рiшення, договiрне забезпечення та iншу адмiнiстративну документацiю щодо якої проводився огляд. Пiдготовка Звiту з корпоративного управлiння вимагає вiд керiвництва ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" припущень, що впливають на управлiнськi рiшення щодо корпоративного управлiння протягом звiтного перiоду. Управлiнський персонал несе вiдповiдальнiсть за виконання та достовiрне подання iнформацiї зазначеної у Звiтi про корпоративне управлiння та за таку систему внутрiшнього контролю, яку управлiнський персонал визначає потрiбною для того, щоб забезпечити таке управлiння, що не мiстить суттєвих викривлень внаслiдок шахрайства або помилки. Тi, кого надiлено найвищими повноваженнями, несуть вiдповiдальнiсть за нагляд за процесом органiзацiї та виконання корпоративного управлiння. Ми здiйснили огляд щодо iнформацiї Емiтента - ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" зазначеної у Звiтi про корпоративне управлiння за перiод 2019 року за датою складання вiд 31.12.2019 р , а саме: " щодо зазначених посилань на внутрiшнi документи ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" з органiзацiї корпоративного управлiння ; " щодо наявних пояснень у разi наявностi вiдхилень вiд положень Кодексу корпоративного управлiння; " щодо наведеної iнформацiї про проведенi загальнi збори акцiонерiв (учасникiв) ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" та щодо iнформацiї про прийнятi на цих зборах рiщення; " щодо зазначеної iнформацiї про персональний склад наглядової ради та колегiального виконавчого органу ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" ", їхнiх комiтетiв, iнформацiї про проведенi засiдання та загальний опис прийнятих на них рiшеннях; " щодо опису основних характеристик систем внутрiшнього контролю i управлiння ризиками емiтента " щодо перелiку осiб, якi прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцiй емiтента; " щодо зазначеної iнформацiї про будь-якi обмеження прав участi та голосування акцiонерiв (учасникiв) на загальних зборах емiтента; " щодо визначеного порядку призначення та звiльнення посадових осiб емiтента; " щодо визначених повноважень посадових осiб емiтента ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" За результатами виконання аудиторських процедур встановлено наступне: Аудитор перевiрив iнформацiю наведену у Звiтi про корпоративне управлiння за перiод 2019 року за датою складання вiд 31.12.2019, а саме: " щодо зазначених посилань на внутрiшнi документи ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" з органiзацiї корпоративного управлiння ; " щодо наявних пояснень у разi наявностi вiдхилень вiд положень Кодексу корпоративного управлiння; " щодо наведеної iнформацiї про проведенi загальнi збори акцiонерiв (учасникiв) ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" та щодо iнформацiї про прийнятi на цих зборах рiщення; " щодо зазначеної iнформацiї про персональний склад наглядової ради та колегiального виконавчого органу ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" , їхнiх комiтетiв, iнформацiї про проведенi засiдання та загальний опис прийнятих на них рiшеннях. Аудитор пiдтверджує достовiрнiсть наведеної iнформацiї. Щодо перелiку осiб, якi прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцiй емiтента: Аудитор з метою висловлення думки до iнформацiї наведеної щодо перелiку осiб, якi прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцiй емiтента. ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" достовiрно зазначив, щодо перелiку осiб, якi прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцiй включено: - Гавришко Микола Сергiйович власник значного пакета акцiй, розмiр якого складає 7098 штук простих iменних акцiй, що становить 49,250694 % вiд статутного капiталу Товариства. Гавришко Микола Сергiйович є власником пакета акцiй на основах прямого володiння. - Волхонська Ольга Анатолiївна власник значного пакета акцiй, розмiр якого складає 5948 штук простих iменних акцiй, що становить 41,271162% вiд статутного капiталу Товариства. Волхоська Ольга Анатолiївна є власником пакета акцiй на основах прямого володiння. Щодо зазначеної iнформацiї про будь-якi обмеження прав участi та голосування акцiонерiв (учасникiв) на загальних зборах емiтента: Аудитором отримано iнформацiю щодо власникiв цiнних паперiв якi не уклали з обраною емiтентом депозитарною установою договору про обслуговування рахунка в цiнних паперах вiд власного iменi та не здiйснили переказ належних їм прав на цiннi папери на свiй рахунок у цiнних паперах, вiдкритий в iншiй депозитарнiй установi. Аудитор зазначає, що Товариство вiрно вiдповiдно до п.10 Прикiнцевих та перехiдних положень Закону України "Про депозитарну систему України" та Листа Нацiональної комiсiї з цiнних паперiв та фондового ринку №08/03/18049/НК вiд 30.09.2014 року, їхнi акцiї не враховує при визначеннi кворуму та при голосуваннi в органах емiтента. Аудитор пiдтверджує, що iнших обмежень прав участi та голосування акцiонерiв на загальних зборах емiтентiв немає та iнформацiя щодо цього питання наведена у Звiтi про корпоративне управлiння є достовiрною. Щодо визначеного порядку призначення та звiльнення посадових осiб емiтента: Аудитором з метою висловлення думки щодо iнформацiї зазначеної у роздiлi 4 та 5 Звiту про корпоративне управлiння було дослiджено Статут Товариства за яким встановлено порядок призначення та звiльнення посадових осiб емiтента. До посадових осiб емiтента належать: " НАГЛЯДОВА РАДА " ДИРЕКТОР " РЕВIЗОР Аудитор пiдтверджує, що iнформацiя щодо цього питання наведена у Звiтi про корпоративне управлiння є достовiрною. Думка аудитора щодо iнформацiї зазначеної у Звiтi про корпоративне управлiння, окрiм iнформацiї, щодо якої сформовано параграф "Висновок iз застереженням щодо огляду iсторичної фiнансової звiтностi" Ця думка складена за вимогами та у вiдповiдностi до ч. 3 статтi 40 Закону України "Про цiннi папери та фондовий ринок" вiд 23.02.2006 № 3480-IV з наступними змiнами та доповненнями, Мiжнародних стандартiв контролю якостi, аудиту, огляду, iншого надання впевненостi та супутнiх послуг, виданих Радою з Мiжнародних стандартiв аудиту та надання впевненостi (РМСАНВ), затверджених в якостi нацiональних стандартiв аудиту рiшенням АПУ вiд 26.01.2017 року №338/8 , Рiшення Аудиторської палати України №9 вiд 13.03.2019 року "Про затвердження Рекомендацiй з аудиторської практики за результатами проведення круглого столу на тему "Новi вимоги до аудиторського звiту" (частина 2 питання 2.3.2) та з урахуванням iнших нормативних актiв, що регулюють дiяльнiсть учасникiв Фондового ринку. Ми перевiрили iнформацiю зазначену у Звiтi про корпоративне управлiння ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" складеного на 31.грудня 2019 року за 2019 рiк, а саме: " щодо зазначених посилань на внутрiшнi документи ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" з органiзацiї корпоративного управлiння ; " щодо наявних пояснень у разi наявностi вiдхилень вiд положень Кодексу корпоративного управлiння; " щодо наведеної iнформацiї про проведенi загальнi збори акцiонерiв (учасникiв) ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" та щодо iнформацiї про прийнятi на цих зборах рiщення; " щодо зазначеної iнформацiї про персональний склад наглядової ради та колегiального виконавчого органу ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс", їхнiх комiтетiв, iнформацiї про проведенi засiдання та загальний опис прийнятих на них рiшеннях. Ми пiдтверджуємо зазначену iнформацiю, щодо вище вказаних питань. Ми вважаємо, що отримали достатнi та вiдповiднi докази для висловлення нашої думки . На нашу думку iнформацiя зазначена у Звiтi про корпоративне управлiння ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" щодо таких питань, як: - щодо опису основних характеристик систем внутрiшнього контролю i управлiння ризиками емiтента; - щодо перелiку осiб, якi прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцiй емiтента; - щодо зазначеної iнформацiї про будь-якi обмеження прав участi та голосування акцiонерiв (учасникiв) на загальних зборах емiтента; - щодо визначеного порядку призначення та звiльнення посадових осiб емiтента; - щодо визначених повноважень посадових осiб емiтента. у всiх суттєвих аспектах виходячи зi встановлених критерiїв є достовiрною та викладено емiтентом згiдно вимог ч. 3 статтi 40 Закону України "Про цiннi папери та фондовий ринок" вiд вiд 23.02.2006 № 3480-IV з наступними змiнами та доповненнями. На основi виконаних процедур та отриманих доказiв нiщо не привернуло нашої уваги, що б змусило нас вважати, що ПрАТ "Тульчинмiжрайагротехсервiс" не дотримався в усiх суттєвих аспектах вимог ч. 3 статтi 40 Закону України "Про цiннi папери та фондовий ринок" вiд 23.02.2006 № 3480-IV з наступними змiнами та доповненнями та Принципiв корпоративного управлiння, затверджених рiшенням НКЦПФР вiд 22.07.2014 року №955. |
|